Expoziția „Metropolight”, semnată David Gaberle (Cehia) – 13 septembrie

bucharest photo week festival

Miercuri, 13 septembrie 2017, vă așteptăm cu mic cu mare la expoziția Metropolight, semnată David Gaberle (Cehia). Aceasta va fi vernisată la Gallery Cafe, str. Leonida nr. 9-11, începând cu ora 19.

David s-a apucat de fotografie în 2012, când încă locuia în Praga. Un an mai târziu s-a mutat în Londra, unde a luat parte la workshopurile fotografilor de la Magnum, Gueorgui Pinkhassov și Harry Gruyaert. Astfel a luat decizia de a călători 8 luni pentru a lucra la un proiect personal, ce viza marile orașe din lume. Proiectul foto se numește „Metropolight” și s-a finalizat într-un album în primăvara anului 2017, cu ajutorul unei campanii crowd-funding.

Multe reviste și ziare internaționale precum The British Journal of Photography sau The Guardian au scris despre album, iar David Campany a denumit-o „una dintre cele mai bune cărți de acest tip”.

David Gaberle este și ambasador Fujifilm, iar fotografiile sale au fost expuse în mai multe țări: Japonia, Marea Britanie, Belgia, Republica Cehă și Polonia, în cadrul evenimentelor de grup. Prima sa expoziție individuală de mare amploare va avea loc în Praga, în ianuarie 2018.

Proiectul Metropolight

Acum 5 ani, am călătorit în fiecare zi cu metroul pentru a merge la muncă. Lucram în tura de noapte la un club de Jazz. În acel moment al vieții mele mi se părea dificil să trec prin atâtea coridoare aglomerate, așa că aparatul foto m-a ajutat să-mi distragă atenția. Am început să mă simt diferit privind prin vizor. Haosul și aglomerația de sub pământ nu mai aveau atâta influență asupra mea. Aveam frumoasa iluzie că sunt în control, pentru că puteam îngheța orice moment cu ajutorul camerei foto.

Orașul care i-a disturbat echilibrul a fost principala cauză, așa că s-a luptat cu el folosind camera. În 2014 a călătorit pe 4 continente și a mers peste 3500km prin orașe mari pentru a-și completa proiectul. Era curios să descopere cum arhitectura și mediul orașului se reflectă în personalitățile oamenilor.

Un oraș modern este eficient în design, așa că cei care îl parcurg o pot face neîntrerupți. A văzut oameni care trăiesc și muncesc unul lângă celălalt rămânând în același timp, foarte divizați. Arhitectura dreaptă cu margini ascuțite este acolo ca să împingă înăuntrul oamenilor problemele lor emoționale. Emoțiile sunt văzute ca ceva ce deranjează linia funcționării vieții moderne.

În această proiect, transformat ulterior în carte, a vrut să exploreze ce se adună emoțional vorbind, sub bula traiului secolului 21 dintr-o metropolă. Nu s-a axat pe orașe individuale, ci a fost intrigat de felul în care oamenii rezistă la ritmul dur al orașului. L-a interesat să suprindă cum traiul urban și fluxul continental al orașului, obsesia schimbării constante și rapide devin bariere în a construi relații de însemnătate cu alți oameni și cum găsim din această cauză, alte refugii pentru a uita de singurătate.

Metropolight

(c) David Gaberle

Strada este o scenă unde oamenii își joacă rolurile menite pentru public. Este un paradox al civilizației moderne, unde individualitatea este celebrată în timp ce orașul își omogenizează populația. A încercat să arate asta prin fotografie, prin a aduce unele subiecte la lumină și a lăsa altele acoperite de umbră.

Orașele moderne sunt construite într-un mod meticulos pentru a pune accent pe mobilitatea mulțimii. Oamenii devin imuni la tot bagajul de stimuli pe care-i întâlnesc pe stradă și de aceea zonele foarte urbane pot părea rezervate sau indiferente ca atitudine. David încearcă să atragă atenția asupra acestui fapt, pentru că este greu să rămâi uman într-un astfel de mediu. Albumul său este o evidență a dificultății, o reprezentare a ceea ce el devine și cum încercăm noi să rămânem în același timp, autentici.

street photography

fotografie de strada

ENGLISH VERSION

We are happy to announce that on Wednesday, 13th of September 2017 we will open the Metropolight Exhibition, signed by David Gaberle, @Gallery Cafe, in Bucharest, 7 PM.

David picked up the camera in 2012 while living in Prague in the Czech Republic. After having moved to London the following year and attending the workshops of Magnum photographers Gueorgui Pinkhassov and Harry Gruyaert, he decided to travel for 8 months to work on a personal project concerning large cities around the world. The project was turned into a book called Metropolight that was successfully funded through a crowd-funding campaign and printed in spring 2017. International magazines and newspapers such as The British Journal of Photography or The Guardian reported on the book and the British curator David Campany called it “one of the best books” he has seen in a while. David Gaberle is also a Fujifilm ambassador and exhibited his photographs in group shows in Japan, Great Britain, Belgium, Czech Republic, and Poland. His first large solo exhibition is to be installed in Prague in January 2018.

About the Metropolight Project

5 years ago, I travelled every day on the subway to get to my night-shift at a jazz club I worked in. At that time in my life, I found it difficult to deal with how busy the underground corridors and packed subway trains were. So, to distract myself, I decided to carry a camera with me. I noticed really quickly that I felt different when I was looking through the viewfinder. The chaos and busyness of the underground no longer had as much power over me. When I held a camera to my eye, it was easy to give in to the pleasant illusion that I am the one in control.

It was the city that threw me off balance in the first place, so I instinctively turned my camera against it. In 2015, I travelled across 4 continents and walked over 3500 kilometers through large cities to shoot this book. I was curious how the city’s layout and architecture reflect in the psychology of its people. A modern city is efficient in its design so that its dwellers can move along in uninterrupted lines and trajectories. I saw people who live, commute and work right next to each other, but still remain incredibly alienated. The clear and straight-edged architecture is there to keep the emotional concerns of people living in cities pushed aside. Emotions are seen as disruptive to the smooth functioning of urban life.

In this book, I wanted to explore the emotional charge that bubbles under the surface of the 21st century metropolis. I didn’t focus on individual cities. Instead, I was intrigued by how people cope with the unforgiving rhythm of the city. I wanted to capture how the transience of urban living, and the city’s continual flux and need for progressive change, are barriers to building meaningful relationships and how we find other ways to deal with the solitude.

The street is a stage where people play out their public roles. There is a paradox in the modern urban population, where individuality is praised on one hand, but the city also homogenizes its population on the other. I tried to capture this by bringing a number of the individuals into the light, and letting others be obscured by the shadow. Modern cities are built through meticulous planning that puts emphasis on the mobility of the crowd. People in the city are often desensitized by the amount of the sensual stimuli they encounter in the public space, which is why urbanites can come across as indifferent or reserved in their attitude. I try to bring to attention the difficult task of staying human in this environment. The book is a record of this struggle, of what the city molds us into, and how we try to remain authentic to ourselves at the same time.

Don’t miss the exhibition. See you on September 13th, @Gallery Caffe!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *