Omul cu o mie de ochi (2001) – proiecție film DocuArt

proiectie film

Geo Bogza i-a spus „omul cu o mie de ochi“, mărturisind că a devenit reporter de dragul fotografiilor lui. Sociologul Dimitrie Gusti l-a numit „coautor al imaginii satului şi ţăranului român“, cerându-i insistent să însoţească echipele monografice în satele româneşti în anii interbelici. Fata sa, Luiza, îi zicea simplu „vânătorul de nori“ celui care nu apăsa pe declanşator înainte ca norii să se alinieze şi ei la poză în chipuri frumoase şi neobişnuite. Iar Brunea-Fox spunea, retrospectiv şi trist, despre cel dintâi reporter fotograf din presa noastră, că „a trăit atâta vreme cât a putut fotografia“. Acesta a fost Iosif Berman.

istoria fotografiei romanesti

Iosif Berman trimitea material fotografic și in afara țării, la Associated Press, Scandinavian Newspaper Press, ziarului New York Times și altor câteva reviste londoneze. A lucrat mai bine de 15 ani pentru presa de atunci, “Dimineaţa”, “Adevarul”, “Realitatea ilustrată” și multe altele. Supranumit „decanul fotoreporterilor”, a fost aproape de mişcarea de avangardă şi a avut o contribuţie majoră la dezvoltarea fotografiei etnografice.

Durata: 51:55

Un film oferit de DocuArt și Fundația Arte Vizuale.

Proiecția va avea loc duminică, 2 octombrie, începând cu ora 16, la Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”, Șos. Kiseleff, nr. 30, Sala Victor Ion Popa. Nu o rata!

Regia: Alexandru Solomon
Scenariul: Alexandru Solomon
Cu: Ioana Abur, Tomi Cristin
Imaginea: Alexandru Solomon
Montaj: Nita Chivulescu
Muzica: Cristian Tarnovetchi
Producător: Ager Film, Fundaţia Arte Vizuale

Premii:

Marele Premiu pentru Documentar, Festivalul Dakino (2001)
Premiul UCIN pentru documentar scurt-metraj
Premii regie și imagine, Cronograf, Chișinău
Selecționat la DokumentArt, Germania; Trencianske Teplice, Slovacia
Festivalul Internațional Astra, Sibiu; Mediawave Gyor

Despre DocuArt:

DocuArt.ro îți oferă documentare, interviuri, recomandări de carte și texte despre frumos, propunându-și să devină un instrument de propulsare, o oportunitate pentru producători, dându-le acestora posibilitatea de a-și promova creațiile atât ca artă, cât și ca agent de schimbare socială.

Din perspectiva acestei componente de promovare a schimbării sociale, pe care filmul documentar a dovedit că o are de-a lungul istoriei sale, manifestările docuArt își propun să aducă în lumină înțelegerea transculturală și socială.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *